JPR/24

Polomakety cestovních a GT aut (1:24)

1.1.1.    Karoserie

Povoleny jsou karoserie podle úvodní definice. Ostřiženy musí být tak, aby byl zachován charakteristický vzhled daného auta (maska, světla, dveře apod.).

1.1.2.    Podvozek

Povoleny jsou podvozky Parma 595 Turbo Flexi, Champion 420 Turbo Flex, JK X25, Mosseti Patriot Strike, JK C43 4 Cheetah Aeolos, Parma Flexi Car, Parma Flexi 2 – 5, JK Cheetah (všech typů), Trinity Spyder, Trinity 2000, Champion Turbo Flex, JK Scorpio II, JK Scorpio III, Mosseti Titan a Mosseti Patriot, MID AMERICA GEMINI 2 Pc Flexi Chassis. Je zakázáno použít hliníkové nebo duralové bočnice.

Podvozky nelze nijak upravovat a doplňovat, ovšem s následujícími výjimkami:

  1. nalepení olova na vrchní plochu podvozku
  2. nalepení lepicích pásků na vrchní plochu podvozku
  3. přední náprava může být připájena k podvozku; zajištění předních kol lze připájet na osu
  4. přední náprava nemusí být použita, pokud je model opatřen nalepenými obrázky předních kol (min. průměr 12,7 mm) v odpovídající poloze na karoserii
  5. trubičky špendlíků musí být na originálních místech buď připájeny, nebo tzv. plovoucí
  6. ložiska zadní nápravy mohou být připájena
  7. motor může být připájen k podvozku pomocí originální výztuhy (platí pro J.K. X25, Mosseti Patriot Strike a JK C43 4 Cheetah Aeolos, MID AMERICA GEMINI 2 Pc Flexi), nebo trubičkou/drátem (platí pro Parma 595 Turbo Flexi, Champion 420 Turbo Flex) umístěným na zadní straně motoru

Informace

  1. U zadní nápravy (vždy pod zadní nápravou) výztuhu ve tvaru „U“ k pilotblokům zadní nápravy NENÍ povoleno namontovat, stejně jako NENÍ povoleno jakkoliv jinak upravovat a vyztužovat podvozek.
  2. drát spojující bočnice musí mít průměr 1,1 až 1,4 mm – platí pro J.K. X25, resp. 0,8 až 1,2 mm – platí pro J.K. C43.
  3. Zavěšení předních kol musí být provedeno na jedné nedělené rovné hřídeli o minimálním průměru 1 mm a v místě určeném pro umístění přední nápravy (s výjimkou uvedenou v bodu c). Minimální povolená výška horní hrany zadní hřídele od spodní hrany podvozku je 8,6 mm. Zadní hřídel musí mít průměr 3/32“ a musí být plného průřezu, pro její uložení musí být použita kluzná ložiska.

1.1.3.    Motor

SpeedFX 16D/S16D (čínská kotva – zelené jádro malý průměr), JK Hawk retro, JK Hawk 7 (bez kuličkových ložisek)

Pokud to konstrukce motoru dovoluje lze vyměnit pouze uhlíky, pružinky (možno osadit izolační trubičkou) a doplnit kablík k uhlíkům. Motor musí být osazen pouze kluznými ložisky.

1.1.4.    Kola

minimální průměr předních kol (samolepek) 12,7 mm
minimální vnější rozměr přes kola přední nápravy 72 mm
maximální šířka zadních kol 20,7 mm

1.1.5.    Ostatní rozměry

minimální světlost mezi zadními koly pod podvozkem 0,8 mm
Další dva rozměry se měří na technické podložce
maximální výška spodní hrany zadního nárazníku karoserie 12,7 mm
maximální výška modelu v místě zadního křídla 35 mm
maximální šířka modelu 83 mm
maximální délka od středu zadní osy do středu čepu vodítka 120 mm
minimální přední svislá hrana karoserie 1 mm