SRC Šumava CUP

Soutěžní pravidla

Soutěžní kategorie:

senioři + junioři + žáci:PR/24, PR/32
žáci: Ž
V kategorii PR/24 a PR/32 jedou všechny věkové skupiny společně, kategorie Ž pouze pro žáky.

Systém závodu:

4-proudá autodráha:
4×2 minuty. Jedou všichni. První jízda se startuje ze startovní čáry, ostatní z místa dojetí. Počítá se součet všech jízd.

8-proudá autodráha:
8×2 minuty. Jedou všichni. První jízda se startuje ze startovní čáry, ostatní z místa dojetí. Počítá se součet všech jízd.

Startovní listina 1.závodu v kategoriích PR/32 a PR/24 je sestavena z průběžného pořadí v jednotlivých kategoriích, na prvním závodě z celkového pořadí v jednotlivých kategoriích v předchozím roce. Startovní listina druhého závodu je sestavena z pořadí v 1.závodě. Skupiny startují od nejhorší k nejlepší.

Startovní listina v kategoriích OPEN a Ž je sestavena z průběžného pořadí v jednotlivých kategoriích, na prvním závodě z celkového pořadí v jednotlivých kategoriích v předchozím roce. Skupiny startují od nejhorší k nejlepší.

Nasazování:

4-proudá autodráha: po odjetí své skupiny je každý povinen nasazovat 2 další skupiny
8-proudá autodráha: po odjetí své skupiny je každý povinen nasazovat 1 další skupinu
Rozhodčí má právo v případě nedostatku nasazovačů penalizovat nepřítomné (až do výše 10% z dosaženého výkonu dotčené rozjížďky).

Ostatní:

Aby byl závod v jednotlivých kategoriích vypsán, musí se ho zúčastnit alespoň 3 závodníci. Aby byl závodník klasifikován, musí odstartovat v závodě dané kategorie.

Stavební pravidla:

Kategorie PR/32:
Stavební pravidla jsou v plném znění převzata ze stavebních pravidel dráhových automodelů platných pro kategorii ŽPR/32 od 1.1.2005 s následujícími výjimkami:

  • podvozek povolen pouze typ Parma International 32 a Parma Flexi Womp 32
  • motory třídy 16D povoleny pouze následující typy:
    • Parma 16 D 500 Series (kat.č.500 – původní Parma 16D; kat.č.502 – původní Parma 16D Super)
    • Rotor 16D (kat.č.498 – nástupce motoru Parma 16D)
    • Rotor 16D Super (kat.č.499 – nástupce motoru Parma 16D Super)
  • karoserie – pouze vybrané typy karoserií cestovních vozů výrobce Betta & Classic

1990 Mercedes 190E
1995 Volvo 850 SL
1991 Audi V8 Quattro GT
1997 Audi A4
1992 BMW 318is
1997 Opel Vectra BTCC
1993 Alfa Romeo 155 V6
1997 Peugeot 406
1993 Ford Mondeo
1998 Alfa Romeo 156
1994 Renault Laguna
1998 Volvo S40

Kategorie PR/24:
Stavební pravidla jsou v plném znění převzata ze stavebních pravidel dráhových automodelů platných pro kategorii PR/24 od 1.1.2005 s následujícími výjimkami:

  • podvozky  Parma Flexi Car,  Parma Flexi 2,  Parma  Flexi 3, Parma Flexi 4, Parma Flexi 5, J.K. Cheetah (všech typů), Trinity Spider, Trinity 2000, Champion Turbo Flex, J.K. Scorpio II, J.K. Scorpio III a Mosseti Titan
  • motory třídy 16D, 16C, X12 – specifikace dle pravidel vydávaných SMČR
  • karoserie – pouze vybrané typy karoserií cestovních vozů výrobce Betta & Classic

1990 Mercedes Benz 190E
1994 BMW 318i
1991 Audi V8 Quattro GT
1995 Renault Laguna
1991 Nissan Skyline GTR
1997 Alfa Romeo 156
1993 Alfa Romeo 155 V6Ti
1998 Honda Accord BTCC
1993 Ford Mondeo
1998 Volvo S40 BTCC

Stavební pravidla dle kategorie ŽG12, možno použít papírovou karoserii z kategorie ŽV.Kategorie Ž:

Časový rozvrh:

Sobota: Volný trénink: 8:00 – 9:30 hod, střídání po 5-ti minutách
Trénink a přejímka PR/32: 9:30 – 10:00 hod, střídání po 5-ti minutách
1.závod PR/32: 10:15 – 11:15 hod
2.závod PR/32: 11:30 – 12:30 hod
Trénink a přejímka Ž: 12:30 – 13:00 hod, střídání po 5-ti minutách
Závod Ž: 13:00 – 13:30 hod
Trénink a přejímka PR/24: 13:30 – 14:15 hod, střídání po 5-ti minutách
1.závod PR/24: 14:30 – 15:30 hod
2.závod PR/24: 15:45 – 16:45 hod

Vyhlášení výsledků: 17:00 hod

Hodnocení:

Prvních 10 v každé kategorii obdrží body podle klíče: (místo/body)
1./20 2./15 3./12 4./10 5./8 6./6 7./4 8./3 9./2 10./1
Závodníci klasifikovaní na dalších místech obdrží pomocné body, které se rovnají pořadí od konce. Při rovnosti součtu bodů v celkovém pořadí rozhoduje lepší umístění, v případě shodného, počet pomocných bodů. Počet nejlepších výsledků započítávaných do konečné klasifikace se určí podle následujícího klíče:
počet závodů v sezóně / počet započítávaných nejlepších výsledků
4/3 5/4 6/5 7/5 8/6 10/8 12/9 14/10 16/12
Na konci roku bude vyhlášeno pořadí v každé kategorii.
Do hodnocení klubů se počítají tři nejlepší umístění z kategorie Ž, PR/32 a PR/24 a závodu. Do konečné klasifikace se započítávají všechny výsledky.

Startovné:

senioři 50,- Kč / kategorii
junioři 30,- Kč / kategorii
žáci 20,- Kč / kategorii

75% peněz vybraných na startovném jde do pokladny seriálu SRC Šumava Cup, 25% peněz jde do pokladny pořadatele závodu. Z peněz v pokladně seriálu budou dotovány poháry pro prvních 6 závodníků v kategorii PR/32 a PR/24 a pro první 3 v kategorii Ž a diplomy pro prvních 10 závodníků v kategorii PR/32, PR/24 a Ž.

Dále budou zvlášť vyhlášeni v kategoriích PR/32 a PR/24 žáci, první 3 obdrží poháry a prvních 6 diplomy.