4model auta GT3 (1:32)
1.1.1. KAROSERIE
Model automobilu GT3 v měřítku 1/32, komerčně dostupný *
Seznam autorizovaných vozidel (model a výrobce):
Aston Martin DBR9 GT3: NSR; Aston Martin Vantage 2013: NSR, Scalextric; Audi R8 LMS GT3: Carrera, Ninco, NSR, Scaleauto, Scalextric, SCX; Bentley Continental GT3: Scalextric; BMW M6 GT3: Carrera; BMW Z4 GT3: Carrera, NSR, Scaleauto, Scalextric; Corvette C7 R GTE: Carrera, NSR, Scaleauto, Scalextric; Corvette C6R GT3: Ninco, NSR; Dodge Viper GTS-R: Scaleauto; Ferrari 458 GTC / GTE: Black Arrow, Carrera; Ferrari 488 GTC / GTE: Carrera; Ford GT-LM: Carrera, Ninco, Scalextric; Lamborghini Huracan GT3: Carrera, Sidewais; Lamborghini Gallardo: Scalextric; McLaren MP4-12C GT3: Scalextric; Mercedes AMG SLS GT3: carrera, Scalextric, Scaleauto; Mercedes SLS: Carrera, Ninco, Scaleauto; Morgan Aero GT3: SCX; Porsche 911 RSR GT3: Carrera; Porsche 991 RSR GTE: Scalextric, Scaleauto; Porsche 997 GT3: NSR
Pokud bude nový komerčně dostupný model auta GT3, GT-E, který není uveden na seznamu schválených vozů, musí být schválen komisí seriálu MČR GT3 a následně bude doplněn do seznamu.
1.1.2. HMOTNOST KAROSERIE
Hmotnost karoserie včetně vnitřních částí, čirých částí a křídel, nesmí být menší než 21 g. Je-li to nezbytné pro dosažení této hmotnosti, musí být na spodek interiéru (kokpitu) přilepena olověná zátěž.
1.1.3. ŠÍŘKA
- Šířka karoserie musí být stejná jako původní (originální) model.
- Maximální šířka zadní nápravy včetně výpletu a pneumatiky: 63 mm
- Maximální šířka přední nápravy není omezena. Viz bod d.
- V každém případě musí karoserie vždy zakrývat všechna kola při pohledu shora a zakrývat jakýkoli boční pohyb.
- Karoserie nesmí být upravována. Odstranění nebo přidávání materiálu je zakázáno. Podběhy resp. blatníky nesmí být broušeny, pískovány, škrábány atd.
- Dekorace je neomezená, ale musí být plně vymalována v realistických barvách závodního auta, s čísly a sponzorskými obtisky. Křídla, zrcátka, antény a stěrače musí být namontovány v původní poloze.
- V případě ztráty prvku v průběhu závodní části (definice: kvalifikační, zahřívací, semifinálové, finálové „fáze“ závodu) může modle pokračovat v aktuální fázi, ale před následující fází musí být chybějící prvek doplněn.
- Je povoleno používat flexibilní zadní křídlo, pokud je k dispozici od výrobce původního modelu. Musí být zdobené.
- Je povoleno vyměnit původní podpěry zadního křídla za jiné, stejného tvaru a pružné, i když jsou zhotoveny ručně. Křídlo však musí být ve své původní pozici podle skutečné předlohy.
1.1.4. INTERIÉR, OKNA
- Interiér (kokpit) musí být původní, který poskytuje výrobce vozidla. Výřezy jsou zakázány. Musí být realisticky vyzdoben nejméně třemi barvami a fixován ve své původní poloze.
- Ultra lehká okna (tvarovaná z lehké fólie) jsou zakázána.
- Závaží může být přilepené pod interiérem (kokpitem) – viz odstavec 6. 1. 2
1.1.5. PODVOZEK
- Kovový podvozek je zakázán.
- Podvozek musí být původní, dodávaný / prodávaný s modelem RTR. 3D tištěný plastový podvozek je povolen pouze u modelů, jejichž původní výrobce nesplňuje pravidla (Carrera, Ninco, Scalextric, Superslot, SCX)
- Musí zůstat nezměněný, nemodifikovaný (odstranění nebo přidání materiálu zakázáno), se všemi přiloženými díly. Není povoleno žádné snížení hmotnosti a zvětšení flexibility.
- Podvozek s nastavitelným rozvorem není povolen.
- Podvozek RT2 Scaleauto je povolen pouze pro model Mercedes SLS – Scaleauto, protože byl prodáván s tímto podvozkem.
- Magnety pro zvýšení přilnavosti nejsou povoleny.
1.1.6. KLEC MOTORU
- Jakákoli plastová klec je povolena, pokud je komerčně dostupná a je kompatibilní s homologovaným podvozkem. Všechny kompenzátory („offsety“) a všechny úrovně tvrdosti jsou povoleny.
- 3D tištěné klece motoru nejsou povoleny.
- Není dovoleno mixovat výrobce (podvozek a klec motoru)
- Klec musí zůstat nezměněná, nemodifikovaná (odstranění nebo přidání materiálu je zakázáno)
- Musí být typ šikmo uloženého motoru („anglewinder“)
1.1.7. MOTOR
Libovolný motor typu Longcan s maximálními otáčkami 22.000 ot. /min.
1.1.8. DISKY A PNEUMATIKY
- Disky libovolné – jakýkoli materiál značka, typ –, ale musí být komerčně dostupné.
- Přední i zadní kola musí mít tvarové disky (tzv. inserty). Jsou-li tvarované na CNC (loukotě) nemusí mít další insert.
- Přední pneumatiky libovolné, s minimálními rozměry 18 mm x 9 mm.
- Přední pneumatiky je povoleno nalepit na ráfek. Lakování nebo nátěr či jakákoli jiná
úprava jejich povrchu není povolena.
- Přední pneumatiky musí být válcového tvaru, mohou mít lehce zaoblené hrany.
- Nezávisle otočná přední kola nejsou dovolena.
- Všechna čtyři kola musí být současně v kontaktu s dráhou.
- zadní pneumatiky jsou libovolné
1.1.9. ŠÍŘKA PŘES KOLA
- Maximální šířka zadní nápravy naměřená přes kola: 63.00 mm (Kolo definice: pneu, disky, inserty)
- Maximální šířka přední nápravy není omezena – viz odstavec 6.1.3
- V každém případě však musí karoserie vždy zakrývat všechna kola při pohledu shora
1.1.10. PŘEVODY
Libovolná značka, typ i materiál, ale s modulem 0,5 (48 pitch), který je obvyklým standardem výrobců tohoto typu modelu.
1.1.11. VODÍTKO
- Musí být komerčně dostupné, vyrobeno z plastu
- Nesmí být viditelné při kolmém pohledu shora
- Maximální povolená délka: 24 mm
1.1.12. ODPRUŽENÍ
Odpružené závěsné systémy pro karoserie / podvozek a pro podvozek / motorová klec nejsou povoleny.
1.1.13. RŮZNÉ
- Světlost není těmito předpisy omezena
- Nápravy, šrouby, matice, podložky, zarážky, kluzná ložiska, dráty, pásy, očka (značka, materiál a typ) jsou libovolné.
- Hlavy šroubů lze upravovat jejich rozklepáním (roztemováním).
- Valivá ložiska jsou zakázána.
- Zátěž je povoleno lepit na horní část Podvozku. Podvozek však nesmí být upravován. Zátěž musí být olovnatá nebo tungstenový tmel (jiné materiály, mosaz atd. Jsou zakázány)
Definice:
Komerčně dostupný model: Byl a je model, který lze koupit po celém světě, i když třeba jen prostřednictvím internetového obchodu a mezinárodní přepravy
Plast: Materiál, který se skládá z jakéhokoliv ze široké škály syntetických nebo polysyntetických organických sloučenin (někdy obsahujících skelná vlákna), které jsou tvárné a mohou být tvarovány nebo 3D vytištěny do pevných dílů.
Tyto předpisy jsou navrženy tak, aby závodní auta byla konkurenceschopná a přijatelná k ovládání. Rozhodnutí organizátora závodu je konečné.