SRC Šumava CUP

SRC Šumava Cup 2019

SOUTĚŽNÍ PRAVIDLA

SOUTĚŽNÍ KATEGORIE:

senioři + junioři + žáci: PR/24, PR/32 žáci: ŽG12

V kategorii PR/24 a PR/32 jedou všechny věkové skupiny společně, kategorie ŽG12 pouze pro žáky.

SYSTÉM ZÁVODU:

Během každého závodního dne se odjede po 2 závodech kategorie PR/32 a PR/24 a 1 závod kategorie ŽG12.

V kategoriích PR/32 a PR/24 je startovní listina 1.závodu 1.závodního dne v novém kalendářním roce sestavena z celkového pořadí v jednotlivých kategoriích v roce předchozím. Startovní listina 1.závodu dalších závodních dní v daném roce je sestavena dle průběžného pořadí v jednotlivých kategoriích. Startovní listina druhého závodu každého závodního dne je sestavena z pořadí v 1.závodě toho daného dne. Skupiny startují od nejhorší k nejlepší.

V kategorii ŽG12 je startovní listina 1.závodu 1.závodního dne v novém kalendářním roce sestavena z celkového pořadí v této kategorii v roce předchozím. Startovní listina dalších závodů je sestavena dle průběžného pořadí v této kategorii. Skupiny startují od nejhorší k nejlepší.

Jízdní doby a klasifikace:

Na 4-proudé autodráze jedou všichni startující 4×2 minuty.

Na 6-proudé autodráze jedou všichni startující 6×2 minuty. Na 8-proudé autodráze jedou všichni startující 8×2 minuty.

První jízda startuje vždy ze startovní čáry, ostatní z místa dojetí. Počítá se součet najeté vzdálenosti ze všech jízd včetně konečného odečtu dílčí části kola po dojetí každé skupiny.

NASAZOVÁNÍ:

4-proudá autodráha: po odjetí své skupiny je každý povinen nasazovat 2 další skupiny

6-proudá autodráha: po odjetí své skupiny je každý povinen nasazovat 1 další skupinu

8-proudá autodráha: po odjetí své skupiny je každý povinen nasazovat 1 další skupinu

Rozhodčí má právo v případě nedostatku nasazovačů penalizovat nepřítomné (až do výše 10% z dosaženého výkonu dotčené rozjížďky).

OSTATNÍ:

Aby byl závod v jednotlivých kategoriích vypsán, musí se ho zúčastnit alespoň 3 závodníci. Aby byl závodník klasifikován, musí odstartovat v závodě dané kategorie.

Žák se může s jedním podvozkem zúčastnit závodu jak v kategorii PR/24 tak v kategorii ŽG12. V takovém případě musí model odpovídat stavebním pravidlům jednotlivých kategorií. Na přejímce bude v tomto případě předložen jeden kompletní model jedné kategorie a samostatně karoserie kategorie druhé.

ČASOVÝ ROZVRH:

Sobota: Volný trénink:                         8:00 – 9:30 hod, střídání po 5-ti minutách

Přejímka všech kategorií      9:00 – 9:40

1.závod PR/32:     10:00 – 11:30 hod
2.závod PR/32:     11:45 – 13:15 hod
Závod ŽG12:     13:15 – 14:00 hod
Trénink PR/24:     14:00 – 14:30 hod, střídání po 3 minutách
1.závod PR/24:     14:30 – 16:00 hod
2.závod PR/24:     16:15 – 17:45 hod
Vyhlášení výsledků:     18:00 hod

 

HODNOCENÍ:

Prvních 10 v každé kategorii obdrží body podle klíče: (místo/body)

1./20      2./15      3./12      4./10      5./8      6./6     7./4      8./3      9./2      10./1

Závodníci klasifikovaní na dalších místech obdrží pomocné body, které se rovnají pořadí od konce. Při rovnosti součtu bodů v celkovém pořadí rozhoduje lepší umístění, v případě shodného, počet pomocných bodů. Počet nejlepších výsledků započítávaných do konečné klasifikace se určí podle následujícího klíče: počet závodů v sezóně / počet započítávaných nejlepších výsledků

4/3     5/4     6/5     7/5     8/6     10/8     12/9     14/10     16/12 Na konci roku bude vyhlášeno pořadí v každé kategorii.

Do hodnocení klubů se počítají tři nejlepší umístění jednotlivých jezdců z kategorie ŽG12, PR/32 a PR/24 a závodu. Do konečné klasifikace se započítávají všechny výsledky.

STARTOVNÉ:   senioři 50,- Kč / kategorii                                                junioři  30,- Kč / kategorii                                                              žáci  20,- Kč / kategorii

75% peněz vybraných na startovném jde do pokladny seriálu SRC Šumava Cup, 25% peněz jde do pokladny pořadatele závodu. Z peněz v pokladně seriálu budou dotovány poháry pro prvních 6 závodníků v kategorii PR/32 a PR/24 a pro první 3 v kategorii ŽG12 a diplomy pro prvních 10 závodníků v kategorii PR/32, PR/24 a ŽG12. Dále budou zvlášť vyhlášeni v kategoriích PR/32 a PR/24 žáci, první 3 obdrží poháry a prvních 10 diplomy.

TERMÍNY ZÁVODŮ:     19.1. České Budějovice
      23.2. Tábor
      6.4. Soběslav
      18.5. Český Krumlov
      26.10. České Budějovice
      14.12. Tábor

 

STAVEBNÍ PRAVIDLA Kategorie PR/32:

Karoserie

Polomakety cestovních čtyřmístných vozů v měřítku 1:32, vybavené trojrozměrným pilotem vyplňujícím v celém půdorysu kabinu vozu. Tloušťka karoserie 0.007″. Karoserie v přední části zastřižena dle předlisované hrany od výrobce. Zadní blatníky vystřiženy. Přední blatníky buď vystřiženy plně po celém obvodu, nebo nevystřiženy vůbec, v takovém případě karoserie pod předními blatníky čirá. Karoserii lze na vnitřní části podlepit na namáhaných místech z důvodu prodloužení její trvanlivosti. Na bočnicích v místě uchycení karosérie k podvozku pomocí špendlíků lze taktéž tuto podlepit a osadit „hvězdičky“. Další úpravy karoserie nejsou povoleny. Jsou předepsány pouze vybrané typy karosérií cestovních vozů od výrobce Betta & Classic:

  • Mercedes 190E 1995 Volvo 850 SL
  • Audi V8 Quattro GT 1997 Audi A4
  • BMW 318is 1997 Opel Vectra BTCC
  • Alfa Romeo 155 V6 1997 Peugeot 406
  • Ford Mondeo 1998 Alfa Romeo 156
  • Renault Laguna 1998 Volvo S40

Podvozek

Povoleny pouze následující typy produkčních podvozků: Parma International 32 a Parma Flexi Womp 32

Je povoleno pouze vyztužit držáky ložisek zadní osy ocelovým drátem, zvětšit délku drážky držáku motoru tak, aby se motor mohl přisunout více k zadní ose a zabrousit ostré hrany podvozku. Je zakázáno použít hliníkové nebo duralové bočnice. Připájet lze pouze ložiska zadní osy, kabely, trubičky na špendlíky, vymezovací trubičky předních kol, přední osu, pastorek a motor. Zavěšení předních kol musí být provedeno na jedné nedělené rovné hřídeli, v místě určeném pro umístění přední nápravy. Přední kola musí být po obvodě gumová, poloha kolmo k podložce. Spodní hrana předních kol musí zasahovat pod spodní hranu podvozku. Podvozek lze opatřit olověným závažím lepeným shora na díly podvozku. Zadní osa musí být plného průřezu. Pro uložení zadní osy se musí použít kluzná ložiska.

Předepsané rozměry:

minimální průměr předních kol 12 mm minimální šíře přes kola přední nápravy 55 mm

minimální světlost podvozku pod osou zadní nápravy 0,8 mm maximální šířka modelu 64 mm

minimální výška modelu v místě horní hrany předního skla 25 mm

Motor

Povoleny pouze následující motory třídy 16D:

  • Parma 16 D 500 Series (kat.č.500 – původní Parma 16D; kat.č.502 – původní Parma 16D Super)
  • Rotor 16D (kat.č.498 – nástupce motoru Parma 16D)
  • Rotor 16D Super (kat.č.499 – nástupce motoru Parma 16D Super)
  • ProSlot PS-2000 16D Balanced motor
  • ProSlot PS-2001 S16D Balanced motor – Falcon I, Falcon II

Na motorech nejsou povoleny žádné úpravy. Nelze vzájemně kombinovat díly jednotlivých typů motorů.

Kategorie PR/24:

Karoserie

Polomakety cestovních čtyřmístných vozů v měřítku 1:24, vybavené trojrozměrným pilotem vyplňujícím v celém půdorysu kabinu vozu. Tloušťka karoserie 0.007″. Karoserie v přední části zastřižena dle předlisované hrany od výrobce. Zadní blatníky vystřiženy. Přední blatníky buď vystřiženy plně po celém obvodu, nebo nevystřiženy vůbec, v takovém případě karoserie pod předními blatníky čirá. Karoserii lze na vnitřní části podlepit na namáhaných místech z důvodu prodloužení její trvanlivosti. Na bočnicích v místě uchycení karosérie k podvozku pomocí špendlíků lze taktéž tuto podlepit a osadit „hvězdičky“. Další úpravy karoserie nejsou povoleny. Jsou předepsány pouze vybrané typy karosérií cestovních vozů od výrobce Betta & Classic:

  • Mercedes Benz 190E 1994 BMW 318i
  • Audi V8 Quattro GT 1995 Renault Laguna

1991 Nissan Skyline GTR                                               1997 Alfa Romeo 156

1993 Alfa Romeo 155 V6Ti    1998 Honda Accord BTCC     1993 Ford Mondeo          1998 Volvo S40 BTCC

 Podvozek

Povoleny následující typy produkčních podvozků:  Parma Flexi Car,  Parma Flexi 2,  Parma  Flexi 3, Parma Flexi 4, Parma Flexi 5, J.K. Cheetah (všech typů), Trinity Spider, Trinity 2000, Champion Turbo Flex, J.K. Scorpio II, J.K. Scorpio III a Mosseti Titan. Podvozky nelze nijak upravovat (ohýbání, zvětšení otvorů). Je povoleno pouze vyztužit držáky ložisek zadní osy ocelovým drátem, zvětšit délku drážky držáku motoru tak, aby se motor mohl přisunout více k zadní ose a zabrousit ostré hrany podvozku. Je zakázáno použít hliníkové nebo duralové bočnice. Připájet lze pouze ložiska zadní osy, kabely, trubičky na špendlíky, vymezovací trubičky předních kol, přední osu, pastorek a motor. Podvozek lze opatřit olověným závažím lepeným shora na díly podvozku. Zadní osa musí být plného průřezu. Pro uložení zadní osy se musí použít kluzná ložiska. Zavěšení předních kol musí být provedeno na jedné nedělené rovné hřídeli, v místě určeném pro umístění přední nápravy. Přední kola musí být po obvodě gumová, poloha kolmo k podložce. Spodní hrana předních kol musí zasahovat pod spodní hranu podvozku.

Předepsané rozměry:

minimální průměr předních kol 12,7 mm minimální šíře přes kola přední nápravy 72 mm maximální šíře zadních kol 20,7 mm

minimální světlost podvozku pod osou zadní nápravy 0,8 mm maximální šířka modelu 83 mm

minimální vzdálenost horní hrany zadní osy a spodku podvozku 8,6 mm minimální výška modelu v místě spodní hrany předního skla 23 mm maximální výška spodní hrany zadního nárazníku 12,7 mm maximální výška modelu v místě zadního křídla 35 mm

Motor

Povoleny motory třídy X12, 16D a 16C.

Motory třídy X12:

Povoleny jsou pouze motory třídy X12 s jedním párem keramických magnetů, tj.uzavřený obal typu „C“ (minimální vnitřní rozměry: délka 23,5 mm, výška 14,2 mm, průměr 21,2 mm) a plastikové čelo. Kotva, strojně vinutá, musí být sériově vyráběna a označena štítkem „X12“, průměr drátu 29 AWG (0,287 mm), 50 závitů, minimální délka jádra 12 mm, nesmí být převinuta. Musí být použity dva keramické magnety standardních rozměrů (délka 12,7 mm, tloušťka 3,8 mm, výška 14 mm, vše s tolerancí ±10%). Je povoleno: osadit kuličková ložiska, vybrousit drážku do obalu a magnetu v místě styku se zadní hřídelí, přebrousit vnitřní stranu magnetů, zbrousit osu kotvy v místě letování pastorku na ø1,5 mm, pružinky uhlíků osadit izolačními trubičkami, použít libovolné uhlíky i jejich pružinky, použít kablíky uhlíků (šunty), vzájemně kombinovat motory třídy X12.

Motory třídy 16C:

Povoleny jsou motory třídy 16C s jedním párem keramických magnetů. Motor je totožný s motory třídy X12, liší se pouze kotvou. Kotva, strojně vinutá, musí být sériově vyráběna a označena štítkem „16C“, průměr drátu 28 AWG (0,320 mm), nesmí být převinuta. Je povoleno: osadit kuličková ložiska, vybrousit drážku do obalu a magnetu v místě styku se zadní hřídelí, přebrousit vnitřní stranu magnetů, zbrousit osu kotvy v místě letování pastorku na ø1,5 mm, pružinky uhlíků osadit izolačními trubičkami, použít libovolné uhlíky i jejich pružinky, použít kablíky uhlíků (šunty), vzájemně kombinovat motory třídy 16C.

Motory třídy 16D (Super 16D):

Povoleny jsou motory třídy 16D (Super 16D) s jedním párem keramických magnetů a kluznými ložisky, tj.uzavřený obal typu „D“ (minimální vnitřní rozměry: délka 23,5 mm, výška 15,2 mm, průměr 22,2 mm) a plastikové čelo. Kotva třídy 16D (Super 16D), strojně vinutá, musí být sériově vyráběna, průměry drátů: 16D 30 AWG (0,254 mm), Super 16D 28 AWG (0,320 mm), nesmí být převinuta. Je povoleno: osadit kuličková ložiska, vybrousit drážku do obalu a magnetu v místě styku se zadní hřídelí, do obalu zhotovit závity pro upevnění motoru, zvětšit průměr otvoru pro průchod hřídele motoru jeho čelem, pružinky uhlíků osadit izolačními trubičkami, použít libovolné uhlíky i jejich pružinky, použít kablíky uhlíků (šunty), vzájemně kombinovat motory třídy 16D (Super 16D).

Kategorie ŽG12:

Karoserie

Polomakety sportovních vozů skupiny C v měřítku 1:24, vybavené trojrozměrným pilotem vyplňujícím v celém půdorysu kabinu vozu. Tloušťka karoserie minimálně 0,007″. Karoserie v přední části zastřižena dle předlisované hrany od výrobce. Zadní blatníky vystřiženy. Přední blatníky buď vystřiženy plně po celém obvodu, nebo nevystřiženy vůbec, v takovém případě karoserie pod předními blatníky čirá. Karoserii lze na vnitřní části podlepit na namáhaných místech z důvodu prodloužení její trvanlivosti. Na bočnicích v místě uchycení karosérie k podvozku pomocí špendlíků lze taktéž tuto podlepit a osadit „hvězdičky“. Další úpravy karoserie nejsou povoleny. V této kategorii možno použít papírovou karoserii (bývalá kategorie ŽV).

Podvozek

Povoleny následující typy produkčních podvozků:  Parma Flexi Car,  Parma Flexi 2,  Parma  Flexi 3, Parma Flexi 4, Parma Flexi 5, J.K. Cheetah (všech typů), Trinity Spider, Trinity 2000, Champion Turbo Flex, J.K. Scorpio II, J.K.

Scorpio III a Mosseti Titan. Dále možno použít původní podvozky typu CS-BP, Club 12, „N“, „dráťák“. Podvozky nelze nijak upravovat (ohýbání, zvětšení otvorů). Je povoleno pouze vyztužit držáky ložisek zadní osy ocelovým drátem, zvětšit délku drážky držáku motoru tak, aby se motor mohl přisunout více k zadní ose a zabrousit ostré hrany podvozku. Je zakázáno použít hliníkové nebo duralové bočnice. Připájet lze pouze ložiska zadní osy, kabely, trubičky na špendlíky, vymezovací trubičky předních kol, přední osu, pastorek a motor. Zavěšení předních kol musí být provedeno na jedné nedělené rovné hřídeli, v místě určeném pro umístění přední nápravy. Přední kola musí být po obvodě gumová, poloha kolmo k podložce. Spodní hrana předních kol musí zasahovat pod spodní hranu podvozku. Podvozek lze opatřit olověným závažím lepeným shora na díly podvozku. Zadní osa musí být plného průřezu. Pro uložení zadní osy se musí použít kluzná ložiska.

Předepsané rozměry:

minimální průměr předních kol 12,7 mm

minimální světlost podvozku pod osou zadní nápravy 0,8 mm minimální výška modelu v místě kabiny 27 mm

maximální výška modelu v místě hrany zadního křídla 40 mm maximální šířka modelu 83 mm

Motor

Povoleny motory třídy X12, 16D a 16C. Jejich bližší specifikace viz.stavební pravidla kategorie PR/24

OSTATNÍ UJEDNÁNÍ

Přihlášením do závodu každý z účastníků bere na vědomí, že je zde na vlastní nebezpečí a žádný z organizátorů, pořadatelů ani pořádajících klubů nenese odpovědnost za případně vzniklou škodu s tím, že každý odpovídá pouze za škodu, kterou bezprostředně zaviní. Je zakázáno zasahovat do instalací v prostorech konání závodů, včetně konstrukce autodráhy a její elektrické instalace. Každý je povinen předcházet škodám a dodržovat právní povinnosti. Přítomné osoby souhlasí s tím, že se budou řídit pokyny pořadatele, budou dodržovat program akce a nebudou po pořadatelích či pořádajících klubech požadovat žádnou náhradu škody. Jiné osoby než do závodu řádně přihlášení závodníci mají na závody povolen vstup na vlastní nebezpeční a jsou povinni se pohybovat jen v prostoru určeném pro diváky. Pořadatelé mohou ze závodu zveřejňovat reportáže. Přihlášením do závodu či příchodem do prostoru autodráhy a zázemí dávají jednotlivé osoby souhlas k zachycení a rozšiřováním podoby člověka, a to jak formou obrazového či zvukového záznamu.